Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op OnsOranje.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Veelgestelde vragen over Tickets & KNVB ID

Wil je tickets kopen voor wedstrijden van het Nederlands elftal mannen, Nederlands elftal vrouwen, Jong Oranje (m) of Oranje Futsal (m)? Dat kan in de KNVB Ticketshop.

De KNVB Ticketshop is het enige officiële verkoopkanaal voor KNVB evenementen. De KNVB adviseert om altijd gebruik te maken van dit officiële verkoopkanaal. Als je tickets koopt via andere verkoopkanalen (bijvoorbeeld Viagogo, Marktplaats, E-bay of secundaire verkooppartijen), loop je het risico te veel te betalen. Daarnaast kan de KNVB je tickets blokkeren, waardoor je geen toegang hebt tot het stadion.

Veelgestelde vragen

Over KNVB Ticketshop

 

Ik kan niet inloggen?

Je kunt niet met je relatienummer inloggen. Ben je Oranje Clubcard houder dan moet je bij eerste gebruik van nieuwe ticketshop via  https://tickets.knvb.nl/account op "wachtwoord vergeten" klikken.
Je ontvangt vervolgens een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. 

Ben je (nog) geen Oranje Clubcard-houder dan kun je je eenvoudig registeren voor KNVB ID via de ticketshop.

 

Hoe kan ik korting op mijn tickets claimen?

Als je als Oranje ClubCardhouder bent ingelogd, dan wordt de korting automatisch verrekend. Log dus altijd eerst in, voordat je tickets selecteert.

 

Hoe maak ik een groepslid aan binnen 'Groepen'?

Ga naar de KNVB Ticketshop en log in. Klik op je naam en ga naar ‘Groepen’, en selecteer vervolgens ‘Mijn groep’. Hier kun je een groepslid toevoegen op basis van relatienummer en achternaam. Het groepslid ontvangt daarna een e-mail met een link om de uitnodiging te accepteren. Zodra de status ‘active’ verschijnt, is het groepslid succesvol toegevoegd; bij de status ‘pending’ heeft het groepslid de verificatiemail nog niet bevestigd.

 

Waar vind ik mijn relatienummer?

Als je inlogt in de KNVB Ticketshop en vervolgens naar 'Account instellingen' gaat, dan vind je deze onder 'Account & betaalmethoden' bovenaan jouw relatienummer. Dit num

 

Wanneer wordt mijn ticket verstuurd?

Je ontvangt automatisch bericht van de KNVB zodra de tickets beschikbaar zijn. Dit zal ongeveer één tot twee weken voor de wedstrijd zijn.

 

Waar kan ik mijn ticket vinden?

Je vindt jouw ticket onder 'Ticketoverzicht'.

 

Kan ik inloggen met mijn relatienummer?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt inloggen met je e-mailadres en wachtwoord van je KNVB ID. Daarna ontvang je een verificatiecode voor extra beveiliging, die je binnen vijf minuten moet invoeren om het inloggen te voltooien.

 

Hoe wijs ik tickets aan iemand anders toe?

Als je tickets wilt toewijzen aan een andere persoon, moet deze persoon onderdeel zijn van jouw groep. Is dat het geval, dan kun je tijdens het aanvraagproces tickets aan dat groepslid toewijzen. Doe dit altijd wanneer het om een Oranje ClubCardhouder gaat, zodat de punten direct worden toegekend.

 

Wat als ik vergeten ben de OCC-korting te selecteren?

Neem dan contact op met internetverkoop@knvb.nl. Meld jouw file ID en jouw relatienummer en dan kunnen we je verder helpen om dit alsnog te regelen.

 

Ik woon in het buitenland en kan niet betalen?

Op dit moment is het enkel mogelijk met iDEAL te betalen. Neem contact op met internetverkoop@knvb.nl om de mogelijkheden voor aanschaf van Oranje Clubcard en tickets te bespreken.

 

Kan ik tickets uit mijn winkelmand verwijderen?

Ja, je kunt eenvoudig tickets uit je winkelmand verwijderen. Klik op het kruisje achter het ticket dat je wilt verwijderen.

 

Kan ik ook mijn account valideren in de KNVB Oranje-app?

Nee, de KNVB Ticketshop vraagt om aanvullende gegevens. Daarom is het handiger om je direct in de KNVB Ticketshop te registreren.

Over KNVB ID

 

Ik heb al een KNVB Account maar systeem zegt van niet.

Het Ticketing systeem heeft een vernieuwd KNVB Account: KNVB ID. Ben je voetballer en of vrijwilliger dan heb je waarschijnlijk nog het KNVB/Sportlink Account waarmee je inlogt op voetbal.nl en/of andere KNVB platformen. 

 

Ik heb een mail gekregen met wachtwoord vergeten. Waarom is dat?

Met de nieuwe KNVB Ticketshop zetten we de data uit het oude ticketing account over naar het nieuwe KNVB ID. Het is nodig om je wachtwoord aan te passen volgens de laatste veiligheidseisen. Nadat je het wachtwoord hebt aangepast wordt je gevraagd om gegevens aan te vullen en is je profiel weer compleet. Je kunt de profielgegevens altijd raadplegen via  mijn.knvb.nl.

 

Ik kan niet inloggen, mijn mailadres wordt niet herkend.

Heb je een Oranje Clubcard? Dan zijn je gegevens uit het oude systeem overgezet naar het nieuwe ticketingplatform. Registreer of log-in met het mailadres waarop je de Oranje Clubcard communicatie ontvangt.

 

Ik wil mijn KNVB ID verwijderen. Hoe doe ik dat?

Weet je zeker dat je dit wilt doen? Je kunt een mailto:privacy@knvb.nl vanuit het e-mailadres welke je verwijderd wil hebben. Je ontvangt bericht wanneer je KNVB ID verwijderd is.

Ik heb mijn toegangscode niet ontvangen.

Het kan zijn dat deze mail in de spam is terechtgekomen. Als dat niet het geval is, kun je deze opnieuw opvragen in het KNVB ID scherm. Je ontvangt de toeganscode vanuit "No reply KNVB ID".

 

Bij eerste gebruik van KNVB ID via kan het zijn dat je e-mailadres en wachtwoord automatisch ingevuld worden bij inloggen, maar krijg ik een foutmelding. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk ben je eerder ingelogd geweest binnen een KNVB platform. Voor het KNVB ID moet je eenmalig opnieuw registreren.

 

Ik (of iemand die ik ken) heb/heeft geen mail ontvangen.

Weet je zeker dat je de juiste mailbox raadpleegt? Het is belangrijk dat je de mailbox waarin je in het verleden je tickets ontving checkt op nieuwe berichten. Het is ook mogelijk dat deze mail in je spambox terecht is gekomen.

 

Ik wil mijn mailadres wijzigen. Wat kan ik doen?

Dit kun je niet zelf doen. Hier moet een supportmedewerker je bij helpen.

 

Wat doen moet ik doen als ik mijn account heb verwijderd waar nog tickets op staan?

Hier moet een supportmedewerker bij helpen. Neem contact met ons op.

 

Wat is het verschil tussen Mijn KNVB en KNVB ID?

Mijn KNVB is het platform waar jouw profielinformatie in te zien is en waar je andere relevante informatie vindt die passen bij jouw voorkeuren. Het KNVB ID geeft je toegang tot verschillende KNVB producten & diensten.

 

Wat is het verschil tussen mijn ticket account voor de KNVB Ticketshop en KNVB ID?

Binnen het account van KNVB Ticketshop staan een aantal aanvullende gegevens, zoals bijvoorbeeld over jouw betaalvoorkeuren. Deze worden niet opgeslagen in het KNVB ID.

KNVB Ticketshop KNVB Ticketshop Bestel hier je tickets voor Oranje! Tickets voor thuiswedstrijden zijn altijd in de vrije verkoop verkrijgbaar. Met een Oranje ClubCard heb je voorrang bij de start van de verkoop van thuiswedstrijden. Voor uitwedstrijden heb je een Oranje ClubCard nodig.

Oranje ClubCard Oranje ClubCard Vraag hier een Oranje ClubCard aan!

Contact

Als je problemen ondervindt of andere vragen hebt dan hierboven genoemd, neem dan contact op met de Digitale Assistent van Oranje. Ben je Oranje ClubCardhouder? Houd dan altijd jouw relatienummer bij de hand. Dit relatienummer begint met 92 of 93.

Digitale Assistent Digitale Assistent Heb je nog een vraag? De Digitale Assistent van Oranje helpt je graag!!