De OranjeLeeuwinnen zijn overal

KNVB Media
KNVB Media
20 mei, 15:30

De Oranjekoorts lijkt zich al in te zetten in de media en op de winkelvloer. - Foto: KNVB Media

Op potten pindakaas, als poppetjes waar je ook mee kunt tafelvoetballen, in een online magazine en zelfs in je haar; de OranjeLeeuwinnen kun je de komende weken overal tegenkomen. De partners van de KNVB pakken namelijk flink uit richting het WK.

Het succes op het EK kwam voor sommigen twee jaar geleden nog uit het niets, maar het aankomend WK in Frankrijk is echt niet te missen. Als de OranjeLeeuwinnen tegenwoordig spelen zijn de stadions groter en voller en de kijkcijfers op tv veel hoger. Ook de Oranjekoorts lijkt zich al in te zetten. Dat is straks terug te zien in de media, waarin WK-specials verschijnen, maar ook op de winkelvloer.

Nike

Speciaal voor aankomend WK heeft partner Nike een nieuw tenue voor de vrouwen ontworpen. Het is volledig oranje en op het shirt valt een tulp te ontdekken; onmiskenbaar Nederland dus. De selectie speelde er al de eerste wedstrijd in en inmiddels is het ook overal te koop.

Calvé

Van Calvé komen er 16 verschillende potten pindakaas met daarop de namen van de speelsters en OranjeLeeuwinnenDoeboeken, speciaal voor aankomend WK. Hier wordt ook met tv-spots bekendheid aan gegeven.

ING

ING komt als trotse hoofdsponsor van de OranjeLeeuwinnen net als twee jaar geleden tijdens WEURO met een grote campagne waarin de speelsters centraal staan.

Blokker

Bij Blokker kan men poppetjes van de speelsters sparen. Deze zijn op een OranjeLeeuwinnen-voetbaltafel te plaatsen waardoor je uiteindelijk met de selectie kunt tafelvoetballen. Ook zijn de speelsters te zien in een tv commercial van Blokker.

Tafelvoetballen met de OranjeLeeuwinnen.

KPN

KPN komt online met een toepasselijke consumentenactie en is daarnaast partner van de KNVB YouTube serie Leeuwinnentalk. Deze uitzendingen komen rondom de WK-wedstrijden vanuit Frankrijk en bieden de fans een nadere blik op alles rondom de selectie.

Andrelon

Shampoomerk Andrelon gaat speelsters inzetten als ambassadeurs. Met acties in de winkels kan men mooie prijzen winnen en daarnaast komt er een online campagne onder de titel Dear me.

PwC

Partner PwC tovert het hoofdkantoor in Nederland om in een metershoge, spectaculaire Oranje-uiting. Ook hebben zij een online campagne waarbij ze vijf speelsters interviewen over de weg die zij hebben afgelegd. 

Daarnaast zijn er met verschillende producenten ook merchandise deals afgesloten, waardoor er straks in verschillende winkels beddengoed, pyjama’s, vlaggen, ballen etc. komen te liggen.

Bij Blokker kan men poppetjes van de speelsters sparen. De poppetjes voor de voetbaltafel kunnen ook als sleutelhanger gebruikt worden.

OranjeColonne

Uiteindelijk komt alles samen in de OranjeColonne op zaterdag 15 juni. Voor de wedstrijd Nederland - Kameroen vertrekt er een stoet van meer dan twintig bussen richting Frankrijk. In deze bussen zitten Oranjefans en relaties van KNVB-partners, maar inmiddels zal dan al meer dan duidelijk zijn dat de partners ook enorme fans zijn.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven