Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op OnsOranje.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Interland in teken bestrijding HIV/AIDS

KNVB Media
KNVB Media
2 maart 2010, 11:27

Foto:

De interland tussen Nederland en de Verenigde Staten staat woensdag in het teken van de bestrijding van HIV/AIDS in Afrika.

Zo treden spelers van Oranje aan met de rode veters van (NIKE)RED en wordt de wedstrijd gespeeld met een speciale (RED)-bal. Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst heeft voor de hele selectie rode (NIKE)RED-veters gekocht.

Van Bronckhorst heeft spelers van het Nederlands elftal voor woensdag voorzien van de veters. Verder wordt de wedstrijd voor de gelegenheid gespeeld met een speciale rode wedstrijdbal. De rode ‘doop’ van het voorbereidingsduel voor het WK in Zuid-Afrika is een initiatief van Nike en (RED) onder het mom van Lace Up. Save Lives.

Niet alleen de spelers van beide landenteams maken woensdag in de Amsterdam ArenA een mooi statement, ook de aanwezige supporters krijgen uitgebreid de gelegenheid het verschil te maken. Op de tribunes worden de rode(NIKE)RED veters verkocht, waarvan de winst voor 100 procent ten goede komt aan de bestrijding van HIV/AIDS in Afrika. Verder wordt het gehele stadion opvallend rood verlicht en worden op de diverse borden en schermen speciale (RED)-boodschappen getoond.

Internationale voetbal kleurt rood

Op Wereld AIDS Dag maakte Bono samen met CEO Mark Parker van Nike en topvoetballers als Drogba, Joe Cole, Arshavin en Materazzi de samenwerking tussen Nike en (RED) bekend. Sindsdien zijn de (NIKE)RED-veters in Nederland verkrijgbaar. In de komende maanden worden nog andere (NIKE)RED-producten toegevoegd en acties ondernomen om aandacht te vragen voor het grote probleem van HIV/AIDS in Afrika.

Het concept van Nike en (RED) is eenvoudig en stimuleert mensen een paar (NIKE)RED-veters te kopen onder het motto ‘Lace Up. Save Lives’. Honderd procent van de winst van de verkoop van de veters wordt gelijkwaardig verdeeld over initiatieven van de voetbalgemeenschap van Nike die onderwijs en informatie verstrekt over de preventie van HIV/AIDS, en het Global Fund ter bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria, dat financiering ter beschikking stelt voor AIDS-programma’s waarmee medicijnen en onderwijs worden geboden aan mensen die aan HIV lijden.

 


  • Tags:

Laatste artikelen