Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op OnsOranje.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Uitkomsten Oranje ClubCard enquête

KNVB Media
KNVB Media
21 juni 2020, 18:15

Oranjesupporters zijn tevreden over de dienstverlening vanuit de KNVB - Foto: KNVB Media

In april hebben we de jaarlijkse Oranje ClubCard enquête gehouden, die ruim 3.000 reacties opleverde (bijna 10 % respons). Met de resultaten uit dit onderzoek krijgen we een beter beeld van de wensen en behoeftes die jullie, de Oranjefans, hebben en kunnen we onze producten en diensten blijven verbeteren. Hieronder staan de belangrijkste uitkomsten uit het onderzoek en de verbeterpunten waar we komend seizoen mee aan de slag gaan.

Jullie zijn blij met de Oranje ClubCard: 88% gaat (zeer) waarschijnlijk de clubcard verlengen, ook het draagvlak voor de ClubCardprijs van € 17,50 blijft onverminderd hoog. Daarnaast zijn jullie tevreden over de dienstverlening vanuit de KNVB: het rapportcijfer ligt met een 7,5 duidelijk hoger dan vorig jaar (toen 7,2). Daar zijn we erg blij mee! Uiteraard staan we jullie ook komend seizoen weer graag te woord en hopen we jullie massaal bij de wedstrijden van Oranje te mogen ontvangen zodra we weer met publiek mogen spelen. Voornaamste reden voor het aanschaffen (en hebben) van de ClubCard is de voorrang en korting op tickets en kans op bezoek van een eindtoernooi, maar het uitdragen van het supporterschap voor de Oranjeteams speelt ook een belangrijke rol.

Goed contact

Het contact vanuit en met de KNVB beoordelen jullie als goed. De tevredenheid over de Oranje ClubCardmailing is toegenomen (2020: 76%, 2019: 73%), waarbij vooral de wedstrijdinformatie wordt gewaardeerd. De tevredenheidsscore is ook hoog als het gaat om de informatievoorziening over de kaartverkoop: 82% (zeer) tevreden tegen 78% in 2019. Contact met de KNVB over supporterszaken ging vooral per e-mail en telefoon, slechts zelden via face-to-face contact. Ook hierover waren jullie grotendeels positief: minstens 8 op de 10 is (zeer) tevreden. Dat is in lijn met vorig jaar.

We vroegen jullie ook naar wat er beter kan. Er is behoefte aan enkele exclusieve extra’s, zoals de kans op een upgrade naar business seats, het exclusief bijwonen van trainingen van Oranje-elftallen en rondleidingen op de KNVB Campus of voorafgaand aan een wedstrijd in het stadion. De rondleidingen op de Campus en in het stadion worden momenteel al gegeven en die willen we ook komend seizoen graag weer aanbieden wanneer de situatie dat toelaat. Andere suggesties waar we komend jaar mee aan de slag gaan, zijn het maken van een digitale ClubCard, een ClubCard voor gezinnen en het bieden van iets extra’s gedurende het jaar. 

Supportersvertegenwoordiging

Wat betreft de bekendheid van de supportersvertegenwoordiging valt er winst te behalen. De bekendheid is weliswaar gestegen ten opzichte van 2019 (36% vs. 31%), maar blijft achter bij 2018 (toen 40%). We verwijzen daarom graag door naar de speciale pagina waar de leden van de vertegenwoordiging zich voorstellen (zie onder). Heb je interesse om deel uit te maken van de supportersvertegenwoordiging, neem dan contact met ons op via onsoranje@knvb.nl

Supporters-vertegenwoordiging Supporters-vertegenwoordiging Lees hier meer over de supportersvertegenwoordiging.

OnsOranje

Vragen of opmerkingen? Stuur een e-mail naar

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen