Veelgestelde vragen over EURO 2020

Voor Oranje ClubCardhouders

1. Wat gebeurt er nu met mijn tickets voor EURO2020?

Alle Oranje ClubCardhouders die zijn ingeloot voor één of meer wedstrijden van EURO 2020 én hun tickets hebben betaald, zijn deze transactie aangegaan met UEFA. Op dit moment meldt UEFA dat alle Oranje ClubCardhouders die na loting voor één of meer wedstrijden tickets toegewezen hebben gekregen, deze tickets behouden. Als je voor de toegewezen wedstrijd(en) op de nieuwe speeldatum(s) in 2021 niet kan, dan krijgt men de bedragen van deze tickets gerestitueerd. De KNVB volgt de berichtgeving van UEFA en kan vragen van Oranje ClubCardhouders over EK tickets daarom niet zelf beantwoorden. Meer informatie vind je op:

EURO 2020 ticketing EURO 2020 ticketing Les hier de actuele informatie van de UEFA over je tickets voor EURO 2020.

2. Wanneer kan ik tickets voor EK 2020 aanvragen?

Je kunt van woensdag 4 december 14.00 uur t/m woensdag 18 december 14.00 uur je tickets voor EK 2020 aanvragen via de UEFA website. Je ontvangt van de KNVB een e-mail met een unieke code. Deze code heb je nodig om je ticket(s) te kunnen aanvragen. Per wedstrijd kun je één ticket aanvragen.

 

3. Wat kosten de tickets?

In onderstaande tabel staan de ticketprijzen voor de wedstrijden vermeld. Dit zijn tickets voor de Oranjevakken.

 groepsduels1/8e finalekwartfinalehalve finalefinale
Cat. 1€ 185€ 185€ 225€ 595€ 945
Cat. 2€ 125€ 125€ 145€ 345€ 595
Cat. 3€ 50€ 50€ 75€ 195€ 295
Fans First   € 85€ 95

Er zijn 3 categoriën tickets te verkrijgen voor EURO 2020.

4. Hoe kan ik het aantal punten van mijn Oranje ClubCard checken?

Ga naar mijnoranjeclubcard.nl, log in op jouw account en bekijk in welke categorie jij valt; Oranje, Zilver of Blauw. Op 3 december vind je daar jouw definitieve puntenaantal en weet je dus precies in welke groep je valt. Het aantal behaalde punten tijdens de afgelopen kwalificatieperiode bepaalt in welke groep je valt (Oranje, zilver of blauw) en of je eventuele garanties hebt op een ticket voor 1 of meer (groeps)wedstrijden tijdens EK 2020. Is het aantal aanvragen voor een wedstrijd groter dan het aantal beschikbare tickets, dan wordt er geloot.

Mijn Oranje Clubcard Mijn Oranje Clubcard Bekijk hier het aantal behaalde punten en de positie waar je staat.

 

5. Op welke tickets maak ik kans met mijn gespaarde punten?

De trouwste fans maken de meeste kans om bij EK 2020 aanwezig te zijn. Bij het bezoek van elke thuiswedstrijd ontvang je 3 punten en bij uitwedstrijden 5 punten. Hoe meer wedstrijden je deze EK 2020 kwalificatiereeks hebt bezocht, hoe groter de kans dat jij bij het EK bent. Hieronder vind je de ticket verdeling per categorie.

  • Oranje: je bent verzekerd van een ticket voor alle wedstrijden
  • Zilver: je bent verzekerd van een ticket voor 1 groepswedstrijd en loot mee voor de overige wedstrijden die je aanvraagt
  • Blauw: je hebt geen garantie op een ticket, maar loot mee voor een ticket voor de groepswedstrijd en de wedstrijden in de knock-out fase.

Toegekende punten zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.

 

6. Als ik afgelopen twee jaar geen wedstrijden heb bezocht, maak ik dan wel kans op tickets?

Iedereen met een Oranje ClubCard die tickets aanvraagt, maakt kans op toewijzing in de loting. Het is een gewogen loting, dus hoe meer punten hoe meer kans je maakt. Als je geen wedstrijden hebt bezocht is je kans dus kleiner. Ook kun je maximaal voor 1 groepswedstrijd 1 ticket toegewezen krijgen. Zie uitleg puntensysteem.

 

7. Kan ik met één e-mailadres meerdere bestellingen plaatsen?

Nee, dit is niet mogelijk. Elke Oranje ClubCardhouder moet met een uniek e-mailadres de tickets aanvragen. Als één e-mailadres voor meerdere Oranje ClubCardhouders heeft besteld, dan worden deze allemaal uitgesloten van eventuele loting.

 

8. Kan ik ook als groep tickets bestellen?

Wil je de kans vergroten om met een groep bij elkaar te zitten? Volg dan de onderstaande stappen:

  • De eerste aanvrager van de groep ontvangt bij de aanvraag een uniek groepsID.
  • Zorg dat de rest van de groep ditzelfde groepsID invult bij het aanvragen van ticket(s). Doe je dit niet, dan word je niet als groep herkend. Bestel de ticket(s) in dezelfde prijscategorie. 
  • Als jullie voorkeur niet beschikbaar is, ga dan allemaal akkoord met een andere prijscategorie.
  • Zorg dat je in dezelfde groep zit (Oranje, Zilver of Blauw), anders vervalt de garantie.

Let op: Oranje ClubCardhouders met status Oranje of Zilver die via een groep bestellen hebben alleen garantie als de groep uniform is. Dit betekent dat iedereen in de groep de status Oranje of Zilver moet hebben. Als dit niet het geval is, vervalt de garantie. Bij een loting wordt de groep als geheel wel of niet ingeloot. Bij een eventuele toewijzing is er geen garantie dat alle groepsleden bij elkaar komen te zitten. De UEFA bepaalt deze indeling en de KNVB heeft hierop helaas geen invloed.

Hoe kan ik groepsleden aan ekaar koppelen?

Nadat de eerste aanvrager van de groep zijn aanvraag via de UEFA website heeft ingediend, verschijnt aan het einde op het scherm een uniek groeps-ID. Deze code kunnen de overige groepsleden vervolgens bij hun registratie invullen. Zie ook stap 6 en 9 van onderstaande instructie.


Het is ook mogelijk achteraf het groepsnummer toe te kennen. De uitleg vind je hieronder.

Groepsnummer achteraf toekennen Groepsnummer achteraf toekennen Bekijk hier hoe je achteraf het groepsnummer kunt toekennen.

Al tickets besteld?

Heb je al ticket(s) voor het EK 2020 besteld en wil je de kans vergroten om alsnog bij elkaar te zitten? Volg dan de onderstaande stappen:

  • Log in op de UEFA website.
  • Vraag aan je vriend het order nummer.
  • Het order nummer vind je in jouw account onder ‘order history’.
  • Klik vervolgens op ‘see details’.
  • Scroll naar beneden totdat je ‘seat with’ ziet staan.
  • Vul hier het order nummer van je vriend toe (Let op: Je kunt maar 1 order nummer toevoegen).
  • Klik vervolgens op de button ‘seat with’.
  • Zo heb je de grootste kans om naast elkaar te zitten. 

 

9. Kun je gedurende het toernooi nog tickets aanvragen voor de knock out fase?

Nee, dat is onmogelijk. Wil je dus naar een mogelijke achtste, kwart, halve of finale? Dan moet je nu al tickets aanvragen. Je krijgt de tickets alleen als Nederland de betreffende ronde ook daadwerkelijk speelt. Als Nederland eerder wordt uitgeschakeld, krijg je je geld teruggestort. 

10. Hoe kan ik betalen?

Na toewijzing stuurt UEFA je een betaallink. Betaling is alleen mogelijk met Alipay of een creditcard van Mastercard of Visa. Alle andere creditcards worden niet geaccepteerd.

11. Wanneer ontvang ik mijn tickets?

Uiterlijk 7 dagen voor de wedstrijd ontvang je info en tickets van UEFA via de UEFA ticket app. Deze app is alleen te gebruiken op een telefoon met Android of IOS besturingssysteem. Heb je een blackberry of windowstelefoon? Neem dan contact op met UEFA via onderstaande link.

UEFA Ticketsupport UEFA Ticketsupport Stel hier je vragen aan de UEFA mbt telefoons en tickets.

 

12. Wat moet ik doen als ik (of mijn kind) niet in het bezit ben van een telefoon?

Als je niet in het bezit bent van een mobiele telefoon, neem contact op met UEFA via bovenstaande link. 


13. Waar en hoe kan ik als Oranje ClubCardhouder een ticket voor de wedstrijden van het Nederlands elftal bestellen?
Vanaf woensdag 4 december 2019 t/m woensdag 18 december kan elke Oranje ClubCardhouder 1 ticket per wedstrijd aanvragen via onderstaand linkblok. Je ontvangt vooraf een unieke persoonlijke code. Deze code is gekoppeld aan de Oranje ClubCardhouder, waardoor exact wordt geregistreerd wie welke tickets heeft aangevraagd. Elke code is slechts 1 keer te gebruiken.

Tickets bestellen Tickets bestellen Bestel hier je ticket.

14. Hoe werkt de gewogen loting?

Bij een gewogen loting telt het aantal gespaarde punten. Hoe meer punten je hebt, hoe groter de kans. Een ClubCardhouder met 25 punten heeft 5x zoveel kans op toewijzing van 1 ticket dan een ClubCardhouder met 5 punten. Bij een groep wordt het gemiddelde van de groepsleden genomen.

15. Kan een ClubCardhouder met status Zilver zelf de voorkeur voor een groepswedstrijd kiezen? 

Nee, dit is niet mogelijk. Bij loting wordt bepaald welke groepswedstrijd wordt toegewezen. Alleen als 1 groepswedstrijd wordt aangevraagd, wordt deze automatisch toegewezen.

16. Wat zijn Fans First tickets?

Deze zijn alleen voor de wedstrijden in de halve finale en finale aan te vragen. Dit betreft tickets in categorie 3 die door elke Oranje ClubCardhouder zijn aan te vragen.

17. Ik kan geen wedstrijden voor de knock-out fase aanvragen.

Je kunt alleen tickets aanvragen per ronde in de knock-out fase en niet op speelstad. Zorg ervoor dat je in je account hebt aangegeven dat je FAN OF Nederland bent. Anders kun je deze wedstrijden niet aanvragen. Als je tickets op speelstad hebt aangevraagd voor de wedstrijden in de knock-outfase, dan heb je via de verkeerde UEFA-website aangevraagd.

Overige informatie

 

  1. Wie kunnen er EK 2020 tickets aanvragen voor de wedstrijden van het
    Nederlands elftal?

Alleen Oranje ClubCardhouders kunnen tickets bestellen voor de Oranjevakken tijdens de wedstrijden van het Nederlands elftal. Elke Oranje ClubCardhouder kan per wedstrijd één ticket aanvragen. Is het aantal aanvragen voor een wedstrijd groter dan het aantal beschikbare tickets, dan wordt er geloot. De verwachting is dat loting nodig is. 

2. Hoe werkt het puntensysteem van de Oranje ClubCard?

Bij het bezoek van elke thuiswedstrijd ontvang je 3 punten en bij uitwedstrijden 5 punten. Elke Oranje ClubCardhouder kan zijn/haar punten inzien door in te loggen op mijnoranjeclubcard.nl

Er zijn 3 categorieën: degene die de meeste wedstrijden hebben bezocht en dus de meeste punten hebben gespaard, vallen in de categorie Oranje, de categorie daaronder valt in Zilver en degene met de minste punten vallen in de categorie Blauw.

Puntensysteem Puntensysteem Lees hier hoe het puntensysteem werkt.

3. Kan ik nog tickets kopen voor de neutrale vakken voor de wedstrijden van het Nederlands elftal?

Het is niet meer mogelijk tickets voor neutrale vakken te kopen. Deze verkoopfase liep van 12 juni t/m 12 juli 2019 en alle beschikbare kaarten voor de EK wedstrijden in Amsterdam zijn verkocht. 

 4. Hoeveel tickets zijn er beschikbaar?

Voor de groepswedstrijden ontvangt de KNVB circa 16% van de verkoopbare capaciteit. Voor de wedstrijden in de knock-out fase is dit een vast aantal per wedstrijd. Bij elke wedstrijd is tenminste 50% beschikbaar voor Oranje ClubCardhouders. De exacte aantallen per wedstrijd en per prijscategorie communiceren we na sluiting van de aanvraagperiode.

5. Met Sunweb naar de wedstrijden

Uiteraard bestaat de mogelijkheid om je reis te boeken via onze officiële reispartner Sunweb. Je bent in dat geval verzekerd van een goed georganiseerde Oranjereis. Voor vragen kun je contact opnemen met Sunweb via info@sunwebsportsevents.nl of telefonisch via 088-1030750. Wedstrijdtickets zijn NIET inbegrepen bij deze reizen.
 

6. Kan ik ook een Hospitalitypakket kopen voor de wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA?

Ja, dat kan. Meer informatie hierover vind je op onderstaande website.

Hospitality Hospitality Lees hier meer over de hospitality tijdens EURO 2020.

Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.