Coca-Cola

Meer jongeren laten bewegen en jongeren meer bewust maken van een uitgebalanceerde levensstijl. Die twee ambities sprak Coca-Cola uit tijdens een persbijeenkomst waar het vernieuwde partnership met de KNVB tot 2018 werd bekrachtigd.

Vanaf maart 2010 bestaat er al een samenwerking tussen de KNVB en Aquarius, de sportdrank van Coca-Cola. Deze samenwerking houdt in dat alle vertegenwoordigende teams van de KNVB, zoals het Nederlands Elftal, Jong Oranje, Oranjevrouwen en CP-voetbal worden voorzien van Aquarius-drank en materialen zoals bidons en kratten tijdens de trainingen en wedstrijden

De samenwerking met Coca-Cola breidde zich in 2015 uit. Samen met Coca-Cola streeft de KNVB ernaar om meer jongeren te laten voetballen en de voetbalbeleving in Nederland van een positieve impuls te voorzien. Onderdeel van de geïntensiveerde samenwerking is het verbinden van het merk Coca-Cola aan het zaalvoetbal in Nederland.

Zaalvoetbal

Coca-Cola en de KNVB hebben elkaar gevonden in het stimuleren van jongeren om deel te nemen aan zaalvoetbal. Samen wordt geprobeerd om het aantal scholen en teams die via schoolsportcompetities zaalvoetballen te verdubbelen. Een belangrijke pijler van deze gezamenlijke ambitie is samenwerking met Olympic Moves, één van de grootste schoolsportcompetities van Nederland waarvan Coca-Cola één van de partners is.

Coca-Cola en de KNVB hebben elkaar gevonden in het stimuleren van jongeren om deel te nemen aan zaalvoetbal.

Bij Olympic Moves doen nu 100 scholen en 250 teams mee aan het zaalvoetbal en gedurende het partnership wil men toewerken naar deelname van 200 scholen en 500 teams. Met behulp van het Olympic Moves-programma, kunnen jongeren tussen de 12 en 19 jaar binnen de schoolomgeving één van de voetbalvormen van de voetbalbond leren kennen.

Het plezier van samen sporten

Wij willen ze het plezier van samen sporten laten ervaren

“Coca-Cola en de KNVB gaan er in de komende jaren alles aan doen om jongeren enthousiast te maken voor sport en hen aan te moedigen om óók in beweging te komen. Met als inzet zo veel mogelijk jongeren te laten voetballen en kennis te laten maken met een gebalanceerde leefstijl. Zo willen we hen het plezier van samen sporten laten ervaren”, vertelt Therese Noorlander, directeur Public Affairs en Communicatie van Coca-Cola Nederland.

Om de voetbalbeleving te vergroten, worden bij wedstrijden van het Nederlands elftal, in en rondom het stadion initiatieven ontplooid, zodat iedereen nog meer van het voetbal kan genieten. Ook in de voetbalkantines wordt de positieve beleving van het amateurvoetbal gestimuleerd. Aanvullend wordt ernaar gestreefd om met verschillende activiteiten jongeren meer bewust te maken van een gebalanceerde sport- en leefstijl.

Sterk merk

“Coca-Cola is een sterk internationaal merk en al jaren partner van het Nederlands elftal en de overige teams van de KNVB. Coca-Cola gaat de Nederlandse voetbalsport ondersteunen, waarbij ze naast het partnership met de Oranjeteams, zich gaat inzetten om jongeren te enthousiasmeren voor het voetbal", zegt Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB.

Coca-Cola is al jaren partner van het Nederlands elftal.

"Zowel op het veld en in de zaal als in de stadions en voetbalkantines. Het streven om naast het stimuleren van beweging aandacht te besteden aan een verantwoorde leefstijl, past binnen een grotere ambitie van de KNVB", vervolgt Decossaux. "Wij kijken ernaar uit om verder vorm te geven aan deze vernieuwde samenwerking met Coca-Cola.”


Terug naar boven